Kansanedustaja
Markku Pakkanen (kesk.) sanoo, että Kouvola-Porvoo-oikorata on tärkeä ennen
kaikkea Savon ja Pohjois-Karjalan asukkaille. Oikorata on tärkeä nimenomaan
Kouvolan elinvoimalle.
Pakkanen on
väärässä myös siinä, että Maakuntahallituksen lausunto olisi kilpailuttanut
oikorataa ja rantarataa. Rantarataahan ei edes mainittu lausunnossa. Kyse oli
siitä, että Kymenlaakson liitto olisi puoltanut hanketta ja pitänyt sitä
tarpeellisena ja hyödyllisenä.
Napakat KS 12.5.2018 |
Kaisa Spiesin
(vihr.) näkemys on täysin oikea siinä, että Etelä-Kymenlaaksossa oikoradan
pelätään uhkaavan rantarataa. Siksi esitys torpattiin. Tässä nähdään, miten
vahvasti Kotkan seudulla puolustetaan ja jopa estetään hankkeita, jotka
edistäisivät Kouvolan kehitystä.
Sinänsä
oikorata (Itärata) pitäisi olla perustellusti etusijalla kaupunkien yhdenvertaisuutta
ajatellen. Tieyhteys Helsingistä Kotkaan on huomattavasti parempi kuin
Helsingistä Kouvolaan. Koskenkylään asti tieväylät ovat yhteiset, mutta
Koskenkylästä alkaen Kotkaan on moottoritie.
Oikoradan
etusijan perusteena ovat myös sen hyötyvaikutukset, jotka ovat maakunnallisesti
ja koko Suomeakin ajatellen huomattavasti rantarataa suuremmat. Koko kansaa
edustavana kansanedustaja Pakkasen pitäisi puoltaa oikoradan edistämistä ennen
rantarataa.
Pakkanen on
myös siinä väärässä, että maakunnan tehtävä ei ole kilpailuttaa eri reittejä.
Maakunnan tehtävä on kehittää tasapuolisesti maakuntaa, ei vain vetää kaikkia
asioita Kotkan seudun hyväksi kuten nykyisin tapahtuu. Kouvolan maakunnallinen
edunvalvonta on ollut ja näyttää vieläkin olevan heikkoa Keskustan toimesta.
Napat KS 15.5.2918 |
Pakkanen
syyttää lehdessä minua, että en näe Manskia pidemmälle. Valitettavasti
kansanedustaja Pakkanen ei näe edes Manskille asti. Toivottavasti äänestäjät muistavat
tämän seuraavissa eduskuntavaaleissa.
Pekka Korpivaara (kok.)
Maakuntahallituksen jäsen
Maakuntahallituksen jäsen
Kouvola
| ||
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti