Ratahankkeita on rakenteilla 2 600 miljoonan arvosta, kun taas tiehankkeita 700 miljoonan arvosta. Mikäli potista otetaan pois pian valmistuva Koskenkylä-Kotka moottoritie on tilanne vielä huolestuttavampi (330 miljoonaa euroa). Liikenneministeri Kyllösen toimesta määrärahat käännettiin poliittisista syistä siten, että rahaa menee ratoihin huomattavasti enemmin kuin teihin. Kyllönen ei nähnyt tässä mitään ongelmaa niin muin ei Ari Huuskonenkaan.
Rakenteilla olevat väylähankkeet |
Suunnitteilla on raideliikenteen hankkeita 3 500 miljoonalla, mutta maantiehankkeita vain kymmenesosa tästä rahasta. Hankkeet ovat todellisia ja mahdollisesti seuraavassa hallitusohjelmassa. Viimeksi eilen Hesan Demarit vaativat Pisararataa hallitusohjelmaan->.
Ari Huuskosen kirjoitus ei vastaa siihen tosiasiaan, että rahat valuvat ratoihin ja tiet rapistuu. Rahaa on laitettava teihin. Asia mitä Ari Huuskonen vastustaa pelkästään puolustellakseen nykyhallituksen halua rakentaa poliittisia ratoja. Tosiasia on, että suunnittelu ohjaa tulevaisuuden rakentamista.
Suunnitteilla olevat väylähankkeet |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti